party harty

Höh.
idag är en sån där dag, då man vaknar aldeles för sent, ögonen känns som små streck och man har verkligen inte ork för att gå och koka kaffe..

Så jag  kröp under mitt fluffiga täcke igen, och inbillade mig att här, här får jag vara ifred!
från allt, inte från människor, utan bara från den allmänna världen och verkligheten.

Plötsligt blev mitt täcke till en vacker röd himmel, solen gick ner över det broderade överkastet,
och under min bomulls-borg jagade jag onda troll (nej,inte Nohlberg) på min svarta enhörning, och hade på mig samma klänning och mantel som jag hade förra söndagen.
Jag och Fifhel (min enhörning) gick ner till den glittrand gröna bäcken för att dricka vatten, och det slutade men vattenballong fight! med tillhörande tårta så klart!

När vi lade oss ner på den mjuka ängen, och jag precis gosade in huvudet i hans varma man....

"men vad sjutton, är det där Sting jag hör?" säger Fifhel med sin underbart släpiga cockneydialekt och lägger upp glasögonen på hornet.
"ignorera det!" sa jag och klappade hans varma mule.
"du kan inte låta Sting vänta!"

och *SNAP* så var jag tillbaka, och gick och svarade min mobil.
tack gode gud så var det ju den bästa flickan i världen, och jag påminde mig om att omvärlden kanske inte är så jävla tokig ändå. iallafall inte ikväll för då har snuttan inflyttningsfest!

Men, om ni ser en svart enhörning med Cockneydialekt och glasögon, då är han min!


:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0