the king is dead, long live the king....

Vaknade tidigt på fredagen och fick en chock när jag kollade text-tv.
På samma sätt som jag fick höra att Lady Di var död,eller när de första bilderna på twin towers kom upp på tv, så kunde jag inte få min hjärna att förstå att det var sant.
"det måste va ett skämt" "det är är bilder från en film" osv.

men inte.

Michael Jackson är död.

min första skiva var Dangerous.

min första kyss hände  med "Rock with you" i bakgrunden.

Och liksom många andra så tycker inte jag att festen riktigt har kommit igång innan man har hört en Jackson låt.

Kalla mig naiv, men jag har aldrig trott på de hemska anklagelserna om honom.
hade han en hemsk uppväxt? visst. Hade han miljoner av trogna fans? absolut. Gjorde han galna val, och umgicks med fel människor? självklart!
men var han pedofil....? jag har otroligt svårt att tro det.

dåligt omdömme...det är nog ganska uppenbart.

men in i det sista, så har jag alltid haft hopp för honom, och nu när han skulle ut på turne igen så jublade jag innombords, och visste att det skulle bli helt jävla otroligt.
för allt till trots så har (enligt mig) MJ aldrig gjort någonting dåligt inom musiken.
mindre bra, absolut! smörig, så innutavhelvete!
men dåligt....aldrig.

men förutom hans geniala musik och scenframträdande, så är det jag kommer bära med mig från Michael Jackson
hans ständiga, och stenhårda optimism.

för genom alla skadaler, tortyr och rabalder, så har han kämpat.
han ville verkligen göra världen till en bättre plats (även om han ibland tänkte lite fel)
han var ärligt upprörd över krig och människorov, och brott mot barn.
jag tror att han verkligen försökte göra allt i sin makt för att sprida glädje och kärlek.

tills vi bröt ner honom.

lite som när jag hörde Tomas DiLeva säga, med bittra ögon "jag har gett upp det det där med regnbågar".

jacksons kropp  var sliten, men det han faktiskt dog av förklarar allt...
han dog bokstavligen av ett brustet hjärta.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0