ångest...vad ovanligt.

Jaha..

har varit kattvakt i en vecka nu, och flytt vardagen för att hänga i föräldrarnas lya. har varit jätteskönt.

Igår var jag och farmor borta på sjukhuset för att hälsa på mormor.
hon åkte in för några veckor sen, för att hon inte fick behålla någon form av näring.
ingen bra grej när man är över 85.

2 veckor senare så har hon opererats, petats på, testats och förnedrats utan konreta svar.
trodde vi ja.

nä, en cysta i tolvfingertarmen togs bort och de gjorde en bypass i tarmen.
när de ändå hade henne sövd så kollade de runt lite extra och hittade saker i bukspottkörteln.
fan.
ingenting att göra.

jag tror visserligen att mormor inte ville prata om det för att jag var där..men jag vet också hur svårt det är att säga det stora ordet på C.
hon är dock vid gott mod.

(nu kommer en självisk radda)

jag hatar sjukhus.
jag har inga problem med att gå dit och ta prover eller röntgas, kolla diabetesen och så,det går fort.

men jag klarar inte av sjukhussalar.väntrum.
lukten, ljuden, atmosfären.
Jag blir yr och svimfärdig när jag går längs korridorerna.

när vi var och hälsade på första gången så kräktes jag.

Igår gick allt jättebra!
mormor var relativt pigg, satt och drack te "för första gången på tre veckor". pratade och skrattade, berättade om mitt kusinbarns stundande bröllop..osv, och vi bestämde att jag skulle komma idag också.

nu pratade jag med henne på morgonen...det var inte bra.
hon.mådde.inte.bra.

men jag ska.
jag kanske kräks och gråter. jag kanske mår skit, och illa hela dagen.
men jag ska.

för jag saknar och älskar min mormor, jag vill att hon ska må bra, och tas om hand!
 jag tänker inte visa hur jag mår, för jag vill hälsa på henne, och jag vill att hon ska kunna ringa för minsta lilla!
det tänker jag säga till henne idag.

nu har jag packat ihop grejjerna hon ville ha, ska kolla bussen och sen dra mig.




ska bara kräkas först.



Kommentarer
Postat av: Ellabellan

Jag älskar dig för att du är så himla stark gumman.. ser så många anhöriga som bara skiter i sina äldre och det är hur sorgligt som helst. Bit ihop hun! Finns här men det vet du va!?

Puss pårej

2009-05-21 @ 22:57:53
URL: http://eliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0